Patronsuz Medya

Evlenilecek Site

Ahmet Faruk Yağcı - 10 Temmuz 2009


Elim tuşlara korka korka giderek yazdığım elektronik postayı tamamlamış, imlâ kurallarını defaatle gözden geçirerek yazdığım mektubumla, bir nevi canlı organizma gibi algıladığım bu sitenin gözüne girmeye çalışmıştım. Kendisi de dikkatli ve ısrarlı bir Derkenar okuyucusu olan ustam vermişti ilk gazı, ben de Derkenar yazarı olacaktım.

Aslında önceleri bazı yazıların altında yorumlarım yayınlanmıştı. Bu siteye yorum yazıyorsam pekalâ yazı da yazabilirdim.

Uzatmayayım, bütün resmiyet ve nezaketimle, kibirli de olmadan, ama fazlaca alttan da almadan, normal şartlarda "abi ben de bir şeyler yazıyorum, bak şunlara da beğenirsen söyle," cümlesiyle ifade edilebilecek ana fikri bir sahifede sündüre sündüre anlattım.

Ertesi gün Büdütör'den cevap geldi: "Yazıların güzel, yarın gel işe başla..."

Sevindim tabiatıyla. Tamam, itiraf ediyorum, uzun zamandır takibimde olan Derkenar'da yazıyor olmak fikri keyiften havalara zıplattı. Kalkıp harmandalı oynadım.

Başladım yazmaya. Ve tabii internet vasıtası ile iletişim halinde bulunduğum ahaliye de haber verdim. "Dostlar, ben artık şurada yazıyorum, çok meşgul falanım artık, ilâveten de şan şöhret basamaklarına üçer beşer tırmanmaya başladım, ona göre..." dedim. Kimileri iştiyak ile destekledi, kimileri yarım ağızla aferinledi. Ustam; "Ben sana demiştim, sen çok kral yazıyorsun!" diyerek daha da havalara soktu.

Her yeni yazı girdiğimde, başta aile fertleri olmak üzere, adres listemdekilere bildirdim. Derkenar'ı her ziyaret edişimde de önce Yazarlar butonunu tıklayıp kendi ismimi buldum ve yazılarımın kaç tane olduğuna bakıp gururlandım. Hele de çok satan bir gazetede aşk meşk ve hissiyat yazıları yazan sakallı bir abi köşesinde Derkenar'a link verince pek bir mutlu oldum.

Her yazar gibi ben de yazılarımın altında kayda değer yorumlar görmek isterim. Fakat, bazı arkadaşlarım "Sizin site çok ciddi oğlum, ben korkarım oraya yorum yazmaya," şeklinde tepki verdiklerinde bir parça şaşırdım. Bana pek de böyle gelmiyordu -ki en azından neşesi dışına taşan birisi olarak benim orada olmam durumu kurtarmalıydı. Yine de içten içe hak vermedim değil. Zira yazarken ben de gergin oluyordum.

Büdütör ile önce elektronik posta, sonra telefon marifeti ile ve nihayet yüzyüze sohbetler yapma imkânı bulduk. Her defasında "Yok yavu, o kadar da tırsılacak biri değilmiş," diyen iç konuşmalarım oldu.

Peki, gelelim sorumuza: Ben bu siteye yazarken, yahut eski yazılarımdan birisini elden geçirip bu tarafa naklederken neden bu kadar helecan yapıyorum? Ülkede interneti kullanmaya başlayan ilk kişilerden birisi olarak yüzlerce yazı yazıp neşretmişim, mail gruplarında sabahlara kadar çata çat tartışma mailleri yazmışım, ülkenin köşe yazarlarının onlarcasına tepki ya da katkı yazıları döşenmişim, böyle gerilmemişim.

Bu sorunun cevabını da yine Büdütör ile konuşurken buldum.

Derkenar gayet terbiyeli, kültürlü ve formel bir sitedir. Kırıtmaz, yağ yakmaz, cilve yapmaz, fettan bakışları ile sizi yoldan çıkarmaz. İhtiyaç hasıl olduğu kadar konuşur. Sesini yükseltip cır cır etmez. Şuh kahkahalar atmaz. Saçlarını Farrah Fawcett gibi aslan yelesi yapmaz. Bir fön bir maşa, hepsi o kadar. Kılığına kıyafetine dikkat eder. Mini etek giyse bile otururken dizlerini birleştirip öyle oturur. Elin adamına frikik vermez. İmkânlarını ölçülü kullanır, israf etmez. Yoksulu korur. Apartmanda gürültü yapmaz. Alt katlardaki komşuların tepesine kilim paspas silkelemez. Kediseverdir. Kapı önlerine, bahçeye falan içi su dolu yoğurt kapları bırakır.

Yukarıdaki cümleler ile tanımladığımız Derkenar evlâdımız, eğlenilecek değil, evlenilecek bir sitedir. Lâkin böylesi ideal bir "hayat arkadaşı" namzetinin karşısında da kolay kolay rahat olunamıyor. Oturuşuna kalkışına dikkat edeceksin. Sözün sohbetin edepli olacak. Meramını hüsnü ifade ile anlatacaksın. Hırsın aklının ötesine geçmeyecek.

Ortalık eğlenilecek kız ve oğlanlarla doluyken bile evlenilecek niteliklere sahip bir insan bulmak ne kadar zorsa, şunca kuru gürültü arasında Derkenar gibi site bulmak da o kadar zor. İnsanların çoğunluğu eğlence derdinde iken ve hafifmeşrep sitelerde fink atarken buraya destursuz yaklaşılamaması pek şaşırtıcı değil.

Ve sevgili kardeşlerim, buranın nabzı -yazılardan da çok- yorumlarda atmaktadır. Yıllar önce yazılmış bir yazıya bile yorum yaptığınızda o gün sağ sütunda bu yazı gözükmekte, sizin inayetinizle okumayanlara okuma, okuyanlara tekrar gözden geçirme fırsatı sunmaktadır.

Ben derim ki, imlâ ve ifade berraklığını hafife almamak kaydı ile mutlaka fikirlerinizi yazın. Yazın ki karşı yamaçlardan yankısı gelsin. Fikirlerinizi Derkenar bostanında filizlendirin. Bu sayede öğrendiklerinizin çokluğuna ileride siz de şaşıracaksınız.

İç dökme ile başlayan ve nasihat ile nihayetlenen yazımızın zülfüyare dokunmadan derdini anlatmış olmasını ümid ederim.

Tövbe tövbee... "Nedir bu güven eksikliği be oğlum," diyorum şu an kendi kendime. "Kazık kadar adam olmuşsun, hâlâ zülfüyarden bahsediyorsun."

 Düşünenlerin düşünceleri

Herkesten evvel davranıp ilk yorumu ben yazayım dedim. Bana değerli fikirlerimi bu vesileyle ifade etme fırsatı veren sevgili Doktor'a da bilhassa teşekkür ederim.

Efendim, yorum yazarken altta çıkan o kırmızı uyarılar farz değil sünnettir. Ya da kulak tozumuzdaki sağduyu efendi hazretlerinin fısıltısı diyelim. Ne için bunca korku ve stres? Ben cennet/cehennem kuyularının kapısında bekleyen Zahmetullah Hazretleri miyim? Alt tarafı şaka yollu imlâ uyarıları bunlar. Zaten bildiğiniz ama acele işe şeytan karıştığı için gözden kaçırdığınız bazı ayrıntıları hatırlatıyor. Q klavye gibi, yol ehlini sürat ve karmaşa konusunda hız kesmeye zorluyor.

Saniyen, o imlâ uyarılarının şu uçsuz bucaksız internet-ü alâda tek ve biricik olduğunu, başka bir yerde bulunmayan, sadece bu sitenin müdavimlerini faydalanabileceği bir hizmet olduğunu akıl ve fikir sahiplerine hatırlatmak isterim.

Salisen, Büdütörünüz o cavaskripti siz rahat edin diye, halvette günler geceler geçirerek yazdı etti. Bu uğurda kuşluk namazlarını kazaya bıraktı. Niye? Taş atarken kolunuz yorulmasın diye...

Bir de hasseten belirtmeliyim ki, Derkenar zülfüyare dokunan yazıları ve yorumları dokunmayanlardan daha üstün tutar. Bizatıhi kendisi zülfüyare dokunan gayet kalın bir lokma olup ana akım fosseptiğinin gözünden ve gönlünden bin ışık yılı ıraktır. Lütfen siz de yarin zülfüne dokununuz, eskaza sizinkine dokunulursa da kızmak yerine müteşekkir kalınız.

Bu Derkenar birkaç bin sayfadan mürekkep bir imtihan yeridir değerli kardeşlerim. Adına Ego dediğimiz, fazla tıkınmaktan mütevellit şişkinliği sınar. Bu meret (Ego), ayıptır söylemesi, bağırsak gazı gibi bir şeydir, fazlası sıkıntı yapar.

O nedenle, tırsmayınız, yazınız sevgili kardeşlerim. Derkenar, bunun için var. Yazdıkça gazınızı da tahliye edecek, ruhen rahatlayacaksınız.

Ama hiç değilse burada (Derkenar'da) yasak savar gibi değil Zen üstadı gibi özene bezene yazmanın zevkini tadınız. Mesut olacaksınız. Mesut ettiğiniz de cabası.

Nedir? Ortalık yerde meydancı gibi volta atıp gönüllü değnekçilik yapan Büdütör'den değil müziği koşturan bateristten korkacakmışız. Acele işe yalapşap karıştığını, bu seğirtme illetinin biz kovaladıkça tekerleği daha da hızlı döndüren bir namussuz olduğunu hep aklımızda tutacakmışız.

Böyle buyurdu Berdüşt.

Büdütör - 11 Temmuz 2009 (12:57)

Kadim zamanların ruhuna en uygun uğraş olsa gerek: İşini, severek ve saygı duyarak yapmak. İnsan kendini, ürettiklerini ve hayata kattıklarını neden tartmaz? Yaşamın dara'sını düşürmemekle incelikler edineceğimizi mi sanıyoruz? Telaşı olanların kaygıları ile kuruluyor soluk alınacak alanlar. Kıyısından geçiyoruz günün, ayların, mevsimlerin... İzi olmayanların behbahtlığı şaşırtmasın bizi. Matbuat, onların vızırtıları ile dolu.

Gökhan Akçiçek - 12 Temmuz 2009 (11:19)

Bugünlerde benim de kafamı tam bu konu meşgul ediyordu. Son dönemde, yayınlanan yazıların, kimsenin itirazı olamayacak, insanî değerleri ön plana çıkaran birkaç konu etrafında döndüğünü farkettim. Çoğu yazıyı okuduktan sonra, hayata karşı daha iyimser duygulara kapılıyorum ve "bak işte böyle insanlar da var, demek ki ümidi kesmemek lâzım" diyorum. S.Balkuv ve A.F.Yağcı favorilerim, onu da söylemeden geçmeyeyim.

Fakat bu durum, verimli ve öğretici olabilecek tartışma ve yorumları engelliyor bana göre. Bu "evlenilecek site" (daha iyi ifade edilemezdi) olma halinin, sitenin enerjisini aşağı çektiğini düşünüyorum.

Galiba, çok güzel bir ahenk yakalandı, herkes bunu bozmaktan çekiniyor. Farklı fikirler ve tartışma yaratacak konulardan özellikle uzak duruluyor. Belli ki bu sitenin, serin, ferah, itiş kakıştan, politikadan uzak, havadar, nefes alınacak bir alan olarak korunması üzerine sessiz bir mutabakat var.

Kendi kendime dedim ki; sen yaz o zaman ne şikâyet ediyorsun, bakalım ne tepki gelecek? Sonra fark ettim ki, herkes inci sakızından, karıncalardan, kedilerden filân bahsederken, meselâ Başbuğ paşaya girişmek pek yakışıksız olacak, mahallenin şirreti olacağım bir tür. Sanki, sema ayinin ortasına, çamurlu botlarla dalmak gibi, münasebetsizlik, edep bilmeme hali olacak, o yüzden uzak durmayı tercih ettiğimi farkettim.

Fakat, suya sabuna dokunmamanın bu derecesi, kirlenmenin ta kendisi değil mi?

Elif Vural - 12 Temmuz 2009 (16:16)

Bu "suya sabuna dokunmama" ifadesine bayıldım. Kurutup defterimin arasında saklamayı düşünüyorum.

Suna Tanaltay - 13 Temmuz 2009 (08:19)

Sevgili Elif vural, bence bir miktar haksızlık ediyorsunuz. Şimdi kendi yazdıklarımdan örnek vermem yakışık almaz. Zaten onların dışında ve öncesinde de suya sabuna dokunan pek çok örnek mevcut dergide. Belki biraz yaz rehavetinin yansımasıdır şu andaki durum. Neticede biz tatilimizi yapmadan hiç bir şeye bakmayan bir milletiz. Hele bir kış gelsin, ortalık iyice bir şenlensin, siz o zaman görün suyu sabunu.

Ehli keyf milletiz vesselâm, sabredin yaz bir çıksın.

Erdem Abaka - 13 Temmuz 2009 (13:27)

Öncelikle Büdütör'ün "ana akım fosseptiğinin gözünden ve gönlünden bin ışık yılı uzak olmak" cümlesini çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Bu ana akım denen illet -ki ben de dizlerime kadar içerisindeyim, gerçekten bir lağım. Ne kadar uzak kalırsanız o kadar doğru duruşa ve isabetli teşhise sahip oluyorsunuz.

Suya sabuna dokunma konusunda Erdem Abaka'ya katılıyorum. Burada suya sabuna dokunmanın dik alası var. Usulünce, kırmadan, yarmadan yapılınca belki dikkat çekici olmuyor. Açık oturum kakofonisinde olan heyecan düzeyi elbette yakalanamıyor ama öğrenilecek şey her zaman daha fazla oluyor. Ve cumhuriyet tarihinin en suya sabuna dokunan yazılarından birisi bu sitede yayınlandı. Köy ve Cumhuriyet yazısını tekraren okuduğunuzda bunu derinden hissedeceksiniz.

Son olarak Elif Hanım'a: İlk yazınızın altındaki yorumlara bir bakın. Hangi medyada bunca düzgün ifadenin, karşısındakini kırmamayı esas alarak ve fakat hiç de söyleyeceğinden geri durmadan yer aldığını görebilirsiniz?

Derkenar'ın özelliği bence burada. Aslında suya sabuna dokunuyor, bir güzel temizleniyorsunuz. Ancak keseleme olayına girmeden yapıldığı için canınız yanmıyor. Deriniz yüzülmüyor.

Ahmet Faruk Yağcı - 13 Temmuz 2009 (14:37)

Artık eskisi gibi saat saat olmasa da Derkenar'ı ilk zamanlarından beri takip ediyorum. Bir ara yazılarım dahi mevcuttu. Sonra ben biraz yokolmak zorunda kaldım, yazılarım da yok oldu. Mektubum duruyor ama halen, ne mutlu bana:-)

Her şey gibi burası da evriliyor. Farklı isimler, farklı konular, değişen zamanlar buranın ruhunu elbette değiştirecek, değiştiriyor.

Önceden renk cümbüşü gibi gördüğüm Derkenar'da bazı renkler ne yazık ki yok oldu gibime geliyor. Bazen kendimi Taraf gazetesi okur gibi hissediyorum. Evet suya ve sabuna dokunuluyor ancak hep aynı açıyla aynı noktalara dokunuluyor gibi hissediyorum.

Tabii ki öyle ya da böyle burası hem zarf hem mazruf olarak güzide, örnek bir yer ve öyle de kalacak. Yıllardır okuyor olmanın verdiği benimseme duygusuyla düşüncelerimi ifade ettim.

Önemli olan algılayan-algılanan ilişkisi ve bu ilişkinin ne hissettireceği, neye evrileceği kestirilemez olsa da galip ihtimal 'saygı' hep olacak.

Hatam olduysa affola.

Çağrı Coşkun - 13 Temmuz 2009 (18:58)

Derkenar'ı arada bir okuyorum. Elif Hanım'ın da dediği gibi, aynı düşünceler farklı üsluplarla dile getiriliyor. Aykırı düşünceleri olanlar bu "düşünce birliğini" görüp, fikir belirtmek yerine sadece izliyor olabilirler. Bu durum bana bu sitede okuduğum bir yazıyı hatırlattı; İlhan Abi'nin Cumhuriyeti.

Hayata! - 13 Temmuz 2009 (19:14)

Sanıyorum sitenin şahısa ait bir site olduğu sürekli unutuluyor. Bu yoldan hareketle, kişisel tercihlerin ve yakınlaşmaların yeğlendiği belirli bir tarz söz konusu. Her ne kadar derginin son zaman yazılarının keyfiyeti suya sabuna dokunmuyorsa da, öylesi de bir yaşam biçimi.

Bu arada bahsi geçen tatil rehavetindeki milletin hangisi olduğunu merak ettim. Tatil ve bizim millet yan yanalığı, benim ortalama algıma integral problemlerinden zorlu geldi. Şahsi kanaatim yaz tatilinin çoğu bünye için, akşam iş dönüşü (eğer bir iş bulunabildiyse) iki ayağın sokulduğu naylon leğendeki su ile kısıtlı olduğu yönünde. Gerçi o mübarek leğenlerde ne kâğıttan gemiler yüzer ama, kese olayına girdikten sonrasının ehli keyfiden göz gözü pek seçilmiyor.

Galatasaray Hamamı Tellâkı - 13 Temmuz 2009 (20:10)

Dilâ Öğer nerede? Lâfın tam burasında ben bu Dilâ Öğer'den zehir zemberek bir yorumlar beklemekteyim ki yaman beklemekteyim.

Tahir Kemal - 13 Temmuz 2009 (20:52)

Hımm. Demek tatilde olmayanlar da varmış. Demek ki tatilde olmayanlar konuşmak için vesile bekliyormuş. Eh, naçiz kulunuz böyle bir vesile yaratabildiyse ne mutlu. Şimdi "madem tatil yapmıyorsunuz, ne yapıyorsunuz da şuraya iki satır yazmak için fırsat bulamıyorsunuz?" demek var ama dememeli.

Burada farklı fikirlerini hırçınlaşmadan ve terbiye sınırları içinde ifade edenlere karşı despot bir tavır sergilendiğini görmedim. Elbette kusursuz değil Derkenar. Ama doğal olarak tarafsız da değil.

Mesela, bu dergide çokça bahsedilen "toplumsal hayatta belli bir zümrenin ağırlığının diğer kesimlerin zararına hissedilmesi" üstüne fikirler ifade edildiğinde buna itirazı olanlar neden itiraz ettiklerini ifade etseler, diğerleri de farklı bir bakış açısı yakalayabilir herhalde. Ama fikir ifadesinden bahsediyoruz tabii. "Gözleri çakmak çakmaktı" edebiyatı, "Damal dağında beliren suret mucizesi" ya da "kanlarıyla bayrak çizen öğrencilerimiz" zırvalarından değil.

Zaman zaman Derkenar'ın manifestosunu tekrar gözden geçirmekte fayda var diye düşünüyorum.

Erdem Abaka - 13 Temmuz 2009 (22:27)

Derkenar'da "farklı görüşlere yer verilmediğini" düşünen arkadaşlarımıza bir sorum olacak: Bu "farklı" görüşlerinizi Derkenar'da ifade etmek istediniz de engel mi olundu? Ya da acaba "bunların hepsi aynı kafada, aykırı bir şeyler yazarsam her yandan saldırırlar" gibi bir önyargı mı söz konusu?

Benim görebildiğim kadarıyla bu sitede cemaatleşmeye karşı ciddi bir hassasiyet ve mesafe var. Yazarlarının da birbirlerini tanıdıklarından bile şüpheliyim. Şunca zamandır takip ettiğim halde şu ana kadar "Derkenar yazarları buluşuyor, pilav günü, döner günü" gibi bir duyuruya rastlamadım.

Necmi Ziya - 13 Temmuz 2009 (23:10)

Egosantrizm bir şeytan ayeti değildir. İkra! (oku) emri bahşedilen her Adem oğlu ve kızının rahmani bileşkesidir. Muhtaç olunan dik durabilme becerisinin damarlardaki ilk mevcudiyetidir. Farklı telden çalmayı sevenlere: Hem okuyan hem yazan hem de kafası basan homosapiens yolculuğunun, otobüs ücretidir. Bakmayın kitaplarda önce söz vardı dendiğine, önce ego vardı. Olmasaydı bu yaz rehavetinde değil okumak, asıl yazmak başa belâydı.

Her kim ki kendindeki de dahil olmak üzere, benlik coğrafyası üzerinde vuku bulan hareketlenmeleri (düşünme fantezisi gibi astronomik zihinsel bir lüksten değil, doğanın yedek parçalandırmadığı mecburi tekamül istikametinden bahsediyorum) porno egodan sayar, baca temizliğine yeltenir, ak kaşık sütlimanlığı yapar, hırçınlık sevgisizlik terbiyesizlik vb. gibi izafi mineralleri avlama dedektörüne asılarak yaşar, okuyucusunu aslını ve dahi yolunu şaşar ise, çok hakiki bir biçimde kan dolaşımını bozuyor demektir.

Budur kavununu koklatmayan okuyucunun manifestosu.

Aforozeforuzede - 14 Temmuz 2009 (13:19)

Sayın Aforozeforuzede, affınıza sığınarak yazdığınız yorumun tek kelimesini bile anlamadığımı itiraf etmek zorundayım. Amacınız derin fikirlerinizi anlatmaksa da, bacak arasından lâf geçirmekse de, çabanız boşa gitmiş. Arapça dua gibi, melodik -ama anlaşılmaz lâf kalabalığı. Yazık emeğinize. Keşke Türkçe yazsaydınız. O kadar ıkındığınıza değerdi hiç değilse.

Zihni Kalın - 15 Temmuz 2009 (11:42)

Bence mesaj gayet açık: Manavdan aldığı kavun kelek çıkan bilinçli bir tüketicinin isyanı bu. Anladığım kadarıyla manav bir otobüs yolculuğu mesafesinde, EGO'dan felan bahsedildiğine göre olay Ankara'da geçiyor olmalı.

Yalçın Şahin - 15 Temmuz 2009 (14:12)

Sayın Kalın, moralinizi bozmayın. Söz konusu probleminiz eğer doğuştan değilse, alın yazınız olmak zorunda da değildir. Hayata yeni şanslar tanıyın. Ayrıca siz her yazılanın tercümanı dekoderi rayting ölçüm aleti olmak zorunda değilsiniz. Muhatabı olmak zorunda bile değilsiniz. Kendinizi kasmayın. Yorumlara doktora tezi muamelesi de yapmayın. Bu sizi görücü psikolojisinden kurtaracak, tarafınıza maddî manevî ekonomi kazandıracaktır.

Gerçi benim size naçizane tavsiyem, bir metinle karşılaşma durumunda yolunuzu değiştirmeniz yönünde olacaktır ama karşılaşma kaçınılmazsa, metnin ne dediğini hele ki derinliğini bacak aralarında değil, daha yukarılarda arayın. Bu tür vakalardaki derinlik, ima ettiğiniz nahiyelerdeki derinlik ile aynı anlama gelmediği gibi, uzaktan yakından tanışıklık göstermez. Her olan biteni ıkınma kıvamında anlamaya yatkınlığınız (eğer bu sizin özel tercihiniz değilse) yanlış yerde yanlış şeyi arıyor oluşunuzun sonucu olabilir. Büyük geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim.

Aforozeforuzede - 15 Temmuz 2009 (18:23)

Teşekkür ederim sayın Afurtafurzade, ikinci yorumunuzdan sonra rahatsızlığım büyük ölçüde geçti, şimdi daha iyiyim. Kısmen de olsa anlayabileceğim dilde yazabildiğinizi görmek umut verici. Yanılmış olmayı dilerim ama gözünüzü kan bürümüş gibi bir haliniz var. Eğer öyleyse iyi doğramalar. Şu kıt aklımla bile savaş kabiliyetinizin gayet yüksek olduğunu algıladım, sizden korktum. Umarım sizinle cenk edecek birilerini bulamayınca akrep gibi kendinizi sokmaya kalkmazsınız.

Zihni Kalın - 15 Temmuz 2009 (23:07)

Afarozeforuzede kardeşimizin birinci ve ikinci metinlerine bende de bir türlü yakin hasıl olamadı. Aha yakaladım derken bakıyorum yine anlayamamışım. Özellikle birinci yazının ilk iki cümlesi ömrümü yedi bitirdi. "Rahmani bileşke" olayını çözersem kendimi çok mutlu addedeceğim. Topa girmeden duramadım.

Ahmet Faruk Yağcı - 15 Temmuz 2009 (23:32)

Sayın Kalın, sizin ölçeğinizde biri için bu denli ince saptamalar gerçekten hayranlık uyandırıyor. Hayvanlar alemi hakkındaki bilgileriniz ise takdire şayan. Keşke fobileriniz kadar hobileriniz de gelişkin olsaydı, memleketin sizinkinin değerinde zekâlara ihtiyacı var. Ben sizden korkmadım ama sizinle Hubble uydusu aracılığıyla naklen yakınlaşmayı da pek heyecan verici bulmadım. Kişisel bir şey değil. Gönülsüzlüğümün sizinle ilgisi yok. Yalnızca bu türden endoskopik ilişkilere güvenmiyor, insanların birbirlerinin ruhsal özelliklerini ağır çileli yollardan öğrendikleri atadan kalma usullere kendimi daha yakın hissediyorum. Aklınızın kıt olduğuna da katiyetle katılmıyorum. Tam tersine aşırı tevazu ve cesaret sahibi olduğunuzu düşünüyorum. Korkularınıza rağmen yürekliliğinizi, yanlışlarınıza rağmen aşırı güveninizi saygıdeğer buluyorum. Ama keşke savaşma takıntınız Don Kişot'unki ile bu denli akraba özellikler taşımasaydı. O zaman kan ihtiyacınızı belki bir yel değirmeni ile giderebilirdiniz. Bir de rica etsem siz de benim gibi yorumlardan ziyade yazılara, okuyuculardan çok yazarlara, zarftan fazla mazrufa odaklanabilir misiniz? Kendinize bu yönde vereceğiniz yeni bir ayar, kısmen değil tamamen iyileşmenize yarar. Eğer siz tamamen iyileşirseniz, önce beni, sonrasında ise boşa harcadığımız bunca su ve sabun sarfiyatının sona ermesini sabırla bekleyen tüm site sakinlerini, büyük bir sıkıntıdan kurtarırsınız. Çünkü eminim Derkenar, Derkenar olalı böyle zulüm görmedi.

Aforozeforuzede - 16 Temmuz 2009 (03:16)

Sayın Aforo... Zihni Kalın ne yazık ki yalnız değil. Zira ben de yorumunuzdan hiç bir şey anlamadım. Benim kafam daha kalın olduğundan belki, anlamadığımı da geç anladım. Ancak yazabiliyorum. Siz muhakkak belâgati güçlü, münazara yeteneği beter, yüce bir kişisinizdir. Ama neylersiniz bencileyin kalın kafalar da var hayatta. Gelin büyüklük gösterin, "anlayan anlar diğerlerinden bana ne" demeyin. Meramınızı bir de benim gibi kalın kafaların anlayacağı şekilde ifade etmeye çalışın. Elbette mecbur değilsiniz, zaten kalın kafanın bu dergide işi ne?

Ama bu metot biraz daha çelebice biraz daha naif değil mi?

Yoksa dergide fikirlerin ifadesi yerine "ne biçim geçirdim ama" şeklindeki kısır mücadelenin esiri olacağız. Zamana, enerjiye yazık.

Kafa zaten kalın, bir de böyle oldu mu hiç kaldırmıyor.

Hörmetler.

Erdem Abaka - 16 Temmuz 2009 (09:15)

Derkenar'a katkıda bulunanların kendince bir üslubu ve hayat görüşü var. Tüm bunlar bir araya gelince kendine has bir doku oluşuyor. Ben genel anlamda bu atmosferden memnunum. Fakat bu mozaiğin zenginleşmesini elbette arzu ederim.

Meselâ bir konuda uzmanlığı olan kişilerin bilgilerini deneyimlerini ile damıtarak oluşturacakları yazıları okumak isterdim Derkenar'da. Örneğin Masonluk deneyimi geçirmiş bir yazardan sadece illuminati örgütünün tarihçesini değil, onun yanında Masonlar arasındaki "al gülüm, ver gülüm" hesaplarını da dinlemek isterdim. Zurnanın zırt dediği yer orası çünkü, öteki bilgiler Wikipedia'da mevcut zaten.

Zamanında şöhret olmuş, az veya çok gündemde kalmış sonra bu uğultudan başı ağrıyıp inzivaya çekilmiş sanatçıların da bir merhaba demesini isterdim.

Gelen her yazıyı ne olduğuna bakmadan yayınlayan siteler bir hafta geçmeden çamura döner ve hiç okuru kalmaz herhalde. Yani, bir siteyi sevilesi yapmak için yazıları elbette bir ayıklama işlemine tabi tutmak lâzım.

Fakat bu sitedeki mevcut eleme, ayıklama mekanizmasının neticesinde oluşan atmosfer yüzünden donanımlı olduğuna inanan yazarların kendilerini "Müslüman mahallesinde salyangoz satıyor" gibi hissetmelerini de yersiz bir kuruntu olarak görüyorum.

Söyleyecek sözü olan fakat yeterince donanımlı olmadığını veya Derkenar'a lâyık olmadığını düşünenlere de yok yere endişelenmemelerini tavsiye ederim. Merak etmeyin, bu sitede yazan birçok kişi ile aynı hamurdansınız, kulübe hoş geldiniz.

Seyit Balkuv - 16 Temmuz 2009 (11:42)

Pek muhterem Aforizmazede (yanlış yazdıysam mazur görün. Malûm anlayış kıt, tahta kalın.).

Şayet izniniz olursa, Erdem Abaka'ın neredeyse yakarış inceliğindeki ricasına bir ek de ben yapmak istiyorum. İkinci yorumunuzda geçen "görücü psikolojisi" terimini bir zahmet açıklayabilir misiniz? Nedir bu, yeni bir Psikoloji ekolü falan mı acaba?

Ayrıca "maddî, manevî ekonomi" kısmının "manevî" kısmını pek kavrayamadım. Acaba, üfürük, dua, muska falan gibi şeylerde dönen bir ekonomi de mi var bizim bilmediğimiz.

Lutfedip bizleri irşad ederseniz, bahtiyar oluruz.

Deruni hörmetler.

Kâmuran Kızlak - 16 Temmuz 2009 (14:24)

Sayın Yağcı, EGO hakkında yazdıklarıma insana yakışır medenî bir üslupla tavır alan ilk kişisiniz. Anlamadığınız, aynı fikirde olmadığınız ya da büsbütün karşı çıktığınız düşünceler ile aranıza mesafe koyarken kullanmayı tercih ettiğiniz dil ve anlamadığını sorabilme kalenderliğiniz ile az rastlanır bir örnek oluşturdunuz, size teşekkür ediyorum.

İnsanın ego gibi en karmaşık karanlık içsel varlık probleminin, her zaman ve her şartta dışarıdan fotograflanabilecek denli hızlı ucuz metotlarla görüntülenemeyeceğini, bu tür tarife sınıflandırmaya hatta aforoz etmeye varan girişimlerin, ilişkiler adına tehlikeler yaratabileceğini, velhasıl iyi niyet de taşımadıklarını düşünüyorum. İnsan davranışlarını hele ki ruhunu çözmeye yönelik her çabanın daha ciddi daha tarafsız çalışmaların veya tartışmaların işi olduğunu, her önümüze gelene EGO sopası çıkarmanın iletişim kurmanın yolu olmadığını savunuyorum.

Ben varlığın yaratıldığına, maymundan evrildiğimiz fikrinden daha fazla meyilliyim. Tarihsel döngü üzerinde maymunun maddî manevî evrimleşme sürecini izlemenin yanında, yaradılışın ayrıntıları ile daha çok ilgiliyim. Eğer bir yaradılış varsa, bir yaratan da vardır ve O'nun yaratabilmesi için bir gün bir yerlerde mutlaka BEN demiş olması gerekir diye düşünmekteyim. Latincede ego, Arapçada nefs dediğimiz ben kavramını bu sebeple rahmani bulup, O'ndan geldiğine inananların (maymundan değil) O'nun BEN'inden, EGO'sundan, NEFS'inden parçalar taşıdığını da idrak etmeleri gerektiğine inanmaktayım. Sorunuzu ancak bu kadar yanıtlayabilirim.

Aforozeforuzede - 16 Temmuz 2009 (16:31)

Sayın Balkuv, 'mozaik' gibi günümüz Türkçesinde pek çok kişinin kullanmaktan çekindiği ya da telâffuz etmeyi aklına getiremediği bir kelime ile 'tahammül' konusuna dikkat çekebildiğinizi umuyorum. Dilerim ki, insanın her türlü şartta tarafsızlığını koruma zarafetiyle ödüllendirilmiş bir varlık olduğunu, sayenizde yeniden hatırlamışızdır.

Aforozeforuzede - 16 Temmuz 2009 (16:32)

Derkenar'ı nasıl görmek istediğine dair beklentisini açık bir biçimde ifade eden Seyit Balkuv'a teşekkürler. Derkenar'ı farklı şekillerde görmek de isteyebiliriz, değişik konularda yazılar da bekleyebiliriz. Fakat bunu ifade ederken, biraz daha kanaatkar olmalıyız belki de.

Büdütör'üyle, katkıda bulunanlarıyla kendine özgü bir dergi Derkenar. Ayrıca kimseye eyvallahı olmayışı da onu ayrıca güçlü kılıyor. Büyük medya kuruluşlarının kanatları altındaki gölgede serinleyip yalandan muhalefet eden gazete ya da dergiler gibi değil.

Zaten bu sebepten de kaybedecek bir konforu ve korkusu da yok. Ancak dergiden sürekli olarak kafamızdaki muhalefet görüntüsü doğrultusunda icraat beklemek de pek doğru değil gibi.

Suya da dokunur, sabuna da. An gelir yusuf yusuf sesleri çıkarttırır bir yerlerden, an gelir gözleri buğulandırır.

Kimi zaman kızdırır birilerini, kimi zaman güldürür.

Derkenar derkenardır işte.

Erdem Abaka - 16 Temmuz 2009 (17:35)

Şimdiye kadar okuduğum yazılarınızdan bayağı farklı bir yazı okudum bu sefer, eh ne demişler "hal böyle olunca yorumlar da haliyle değişik ve sıra dışı" olmuş...

İnanın yazınız kadar yapılan yorumlar da çok ilgimi çektiğinden hepsini tek tek okudum ama farklı söylemlerle de yapılmış olsa anlatılmak istenen ana fikir aynı diye düşündüm...

Her zaman yorumlarımda da yazdığım gibi tasvir yeteneğiniz gerçekten olağanüstü sevgili doktor'cum, ayrıca her ne kadar şaka ile karışık esprili bir dille aksini de yazsanız kendinize olan özgüveniniz tam ve kişiliğiniz çok kuvvetli, sırası gelmişken ne mutlu sizi tanımak şansına erişen bizlere lafını etmeden de geçemeyeceğim doğrusu.

Benim de çok kullandığım bir sözü yazınızda görmek beni daha da mutlu etti, " hırsınız aklınızın önüne geçmesin" derim ben de her zaman, bu o kadar güzel ama bir o kadar da özlü ve anlamı öyle geniş bir sözcüktür ki...

Yüzünüzden tebessüm, kalbinizden sevgi ve huzur, ellerinizden şifa, kaleminizden ise güzel ve hoş yazılarınız eksik olmasın hiç bir zaman:)

İclal Arpınar - 5 Ağustos 2009 (16:30)

Yazının başlığı celbedince dikkatimi, açtım yazıyı. (Zaten altında A.F.Yağcı imzasını gördüğüm her yazı dikkatimi çeker o ayrı.) Yazıyı ve bu yazıya yapılan yorumları okurken kendimi aşina bir duygunun içinde buldum.

Mahallemizde boş bir arazi vardı ve mahallenin adamları gençleri hafta sonları orada futbol oynarlardı. Babam ve o sıralar liseye giden amcamlar da dedemin kendilerine verdiği işten kaçarak (buna, 'arazi' olmak derlerdi) oraya futbol oynamaya giderler, dedem de her defasında beni göndererek onları çağırtırdı.

Babamlar, "dedem sizi çağrıyor" dememe hiç kulak asmaz ama beni de dedem yeniden çağırtmasın diye maçları bitene kadar eve bırakmazlardı. Çimlerin üstüne oturur, öylece onları seyrederdim, arada bir de gazoz almaya gönderirlerdi.

Yüzlerine bakardım, koşmaktan kıpkırmızı olurlar ve soluk soluğa konuşurlardı. Birbirlerine anlamadığım terimlerle sürekli itiraz ederlerdi.

İşte kendimi tıpkı o zamanki gibi hissettim. Yalnız bu sefer konuşulanları anlamış ama, kendimi gazoz almaya gönderilen ufaklık gibi hissetmekten alamamıştım. O zaman avazımın çıktığı kadar bağırsam da, beni görene kadar duymazlardı.

Burda her yazılanın bir yankı bulduğunu görünce, A.F.Yağcı'dan cesareti de alınca hissettiklerimi paylaşmak istedim. İsterseniz size de gazoz alıp gelirim, ama ben gelene kadar konuşmak yok, ki bi şey kaçırmayayım:)

Zeynep Sultan Özden - 3 Kasım 2009 (01:13)


Yazıyı tanıdıklarınıza da tavsiye etmek ister misiniz?

 

Görüşlerinizi alalım

Ad Soyad
E Posta   (gizli kalacak)

« 3299


 

Ahmet Faruk Yağcı

  Ahmet Faruk Yağcı'nın radyo programı: DOKTOR, TGRT FM (93.1 / İstanbul) Cuma 19.50
  Ahmet Faruk Yağcı'nın web sitesi: Dr. Yağcı'nın Eğlenceli TIP Sözlüğü

Editör'ün Önerisi

Kaynana şekerleri ve Bruce Lee

Ali Türkan

Tıpkı o filmlerdeki gibi, ölenlerin "kötü" adamlar olduğuna inandırıldığımız zaman, bizim için sorun kalmıyor. Bu da altıncı kaynana şekerinden daha zor bir denklem haline geldi benim için. Üstelik bir şeyler de fena değişti.  Devam


Ortanın solundaki paşalar

İdris Küçükömer

Bu işlem, Danıştay tarafından iptal edildi, ama ancak 1976'da onaylandı. 1960 sonrasında Yön'de yazdığı yazılarla tanındı. Ant dergisindeki yazıları ve Düzenin Yabancılaşması adlı kitabı tartışma yarattı..  Devam


Derkenar yazarının dikkat etmesi gereken bazı önemli hususlar

Büdütör

Amaç, yazdığımız yazıyı olabildiğince çok insana okutmaksa, bunun bazı püf noktaları olduğunu da hatırlatalım. Samimiyetimize binaen, tecrübeyle edindiğimiz birkaç ipucunu sizinle paylaşmak isteriz.  Devam


Son Yorumlar

Syd Barrett - Çok büyük bir iştahla okudum yazıyı. Tanrım, bu... Cenk Öyküleri 1: Sen kimin uşağısın lan!

Şemsettin Oruk - Ken Parker' i hortlatmak gibi olacak, ama... Klasik çizgi romanın doruğu: Ken Parker

Wakkas Kelle - DEVAM Beyaz Türk kelimesinden ne kastedildiğini bilmiyorum, ancak... Beyaz Türk

Wakkas Kelle - Necdet Bey, kusura bakmayın ama yazınız mantıklı değil. 60'lı yılların Türk... Beyaz Türk

Buse Özkan - Herkes hayatının belli dönemlerinde birçok sıkıntıyla... Eroin Güncesi


Web Gezgini

Savaş kararını (Apo'nun) avukatı aldırdı

Öcalan'ın hedefi ne sizce?

Bütün amacı kendisini kurtarmak. Yaşamı karşılığında, kendisine dayatılan şeyleri yapıyor. Eğer İmralı'da kendisine 'şunu yap, bunu yap' denmese, dışarıda iki asker öldürüldüğü zaman Öcalan'ın ödü kopar. Ama şimdi kendisine çatışma dayatılıyor.

Hüseyin Yıldırım - Neşe Düzel (Taraf)


Son Yazılar

Bir sor Allah aşkına

Seyit Balkuv

Her soru bir merak duygusundan kaynaklanıyorsa ve merak duygusu da farklı olana yönelmek dürtüsü ile ilgiliyse, "hayata dair bir soru" iyi bir başlangıç noktası olabilir belki de ne dersiniz?  Devam


Kırık Emekli General Hayatları

Ahmet Faruk Yağcı

Nesiller gelip geçiyor. Bunca emekli adam, bunca vatana hizmet gayreti beni yoruyor. Ey yetkililer! Siz siz olun beni dinleyin. Zararlı çıkmazsınız. Kendini Cipralex'e Lustral'e vurmuş emekli subay sayınız da yıllar içinde azalır.  Devam


Trigger Happy

Deniz Türkoğlu

Kendini tehlikede (hatta yalnızca rahatsız) hissettiği ilk yerde tetiğe basmak ve tehdidi yok etmek üzere kodlanmış, hiç bir tehlike oluşturmayan durumlarda da tetiğe basma ihtiyacına dönüşmüş korkunç bir alışkanlığın adı.  Devam


Hayat Oburu

Necdet Şen

Ya hakkaten ya! Hayat çok kısa, seçenekler sonsuz. Ben 99. maddedeyken listenin adı "ölmeden önce yapılması gereken 10.000 şey" diye değişir, yaya kalırım diye tırsıyorum.  Devam


Avrupa'da bir seçim

Yalçın Şahin

İnsanlar yurtlarını bırakıp Avrupa'ya göç ediyorsa bu daha çok tanımını Batı insanının yaptığı bir yoksulluktan kaçmak içindir, ki bana göre bu genelde yapay, üretilmiş bir yoksulluktur.  Devam


Kanlıca'nın yalnızları

Deniz Türkoğlu

Her sabah işe giderken ve her gece işten dönerken, aynı sekizlik dolmuşta, bazen aynı koltukta yan yana, gene hiç konuşmuyorduk. Selâmlaşmıyorduk. Göz göze gelmiyorduk.  Devam


Hayvana şiddetten toplumsal suça doğru

Hülya Yalçın

Toplumsal şiddet büyük bir hızla tırmanırken herkes sebepler arıyor. Kimse görünen ve ortalıkta gözümüze acı acı haykıran sebebi görmüyor. Belki de görmek istemiyor.  Devam


Nişantaşı Reasürans

Nuri Yalçın

Sık sık 360 derece çark etmesinin basit bir iş olmadığını, planlı yapıldığını ispatlıyor. Yoksa sakalılın kılları kadar şablon tutmazdı kasasında. Şablonların sırrı sadece bu kadar değil.  Devam


Boşluk

Ahmet Faruk Yağcı

Şu günlerde içinizde bir huzursuzluk, bir boşluk, garip bir ağrı sonrası esrikliği hissediyorsanız paniklemeyin. Eskisinden çok daha iyi ve mutlu olacaksınız.  Devam


Küllenmiş Zamanların Ardından

Bülent Karaköse

Ertesi gün kendime geldiğimde Sinan'ın siyah deri yeleğini üstümde buldum. Biraz şaşırmıştım ama hatırlamakta zorlanmadım; gece barda üşümüştüm ve çıkarıp yeleğini hediye etmişti.  Devam


Adını yitiren Mehmet

Deniz Türkoğlu

Bir gün Beyazıt'ta yürürken kırmızı spor bir arabanın içinden adımı seslendiklerini duyuyorum, dönüp baktığımda Mehmet'e rastlıyorum. Görüşmeyeli uzun yıllar olmuş.  Devam


Hayat çook garip!

Erdem Abaka

Günümüzde hayatımızı kuşatan bu şeyler bizim için o kadar ön planda ki, asıl olan yalın gerçekliği bazen kaçırıyoruz. Ben o akşamüstü, o kedi yavrularken bir mucizeye tanık oldum. Hayatın başlangıcına. Kadim hakikate.  Devam


Kokulu bir yol yazısı

Ahmet Faruk Yağcı

Etler büyük tabakta cızırdayarak geliyor. Yanında manda yoğurdu. Bu iki koku ile yoğunlaşan mutluluğumuz pirzola dilimlerinı ısırıp dişimizle kemiğinden ayırmaya çalışırken zirve yapıyor.  Devam


Eyjafjallajökull

Yalçın Şahin

Ekonomik, sosyal hatta zihinsel faaliyetlerimizin çoğu bir temel ilke üzerine kuruludur: Tekrarlanabilirlik. Bu kavramın tekerleğin icadıyla ya da ona paralel şekilde insan zihninde yer etmiş olması muhtemeldir.  Devam


Pornografi Hürriyeti

Necdet Şen

Yıllardır medyadan fersah fersah uzakta duran birisi olarak kendi bildiklerime bakınca, kesintisiz 40-50 yılını o camianın içinde geçirenlerin kimbilir neler neler bildiklerini tahmin edebiliyorum.  Devam


Salinger öldü

Deniz Türkoğlu

Salinger'in yazdıklarıyla arasında aşılmaz duvarlar vardı. O duvarlarının arkasından hiç çıkmadı. Ali öyle değildi. Onun duvarları yoktu. Sınırları, çitleri, bir kapısı bile yoktu. Kafasına esen, çat kapı, tanıdığı tanımadığı herkes Ali'ye ulaşabildi.  Devam


Üç Tavuk

Erdem Abaka

Kapalı olmasına rağmen içimi umutla dolduran ılık ve renkli bir bahar sabahında, her biri hem fizik hem de karakter olarak birbirinden çok farklı olan bu insanlar ve ortalarında, ayakları bağlanmış, korku dolu gözlerle bakan ve ara sıra gıdaklayan üç tavuk...  Devam


Livaneli'nin "Veda"sı

Kâmuran Kızlak

Sanki kendinizi Avrupalılara göstermeye, kanıtlamaya, sahnenin önündeki adam olmaya ihtiyacınız varmış gibi. Avrupalı bu elit topluluk sizi zaten tanıyıp biliyor. O zaman ne diye bulanık suda balık avlama açıkgözlüğüne tevessül edesiniz ki?  Devam


Çatışan Uygarlıklar esnek Batı'nın zayıf surları

Zbigniew Brzezinski

Yirminci yüzyılda bir daha asla"nın kolaylıkla bir kez daha gerçekleştiğini gördük, insanlık, rastlantılara bağlı bir dünyada kaderi üzerinde hak iddia etmekse, ahlâkı güdüler merkezi bir yerde olmak zorundadır.  Devam


Unutmak istemiyorum, o zaman uyumalıyım

Alper Uzun

Uyku sadece dinlenmemiz için değil aynı zamanda hafızanın yeniden düzenlemesinde, öğrenmede bizzat fonksiyonel olarak da görevli. Saçma sapan olduğunu düşündüğümüz kimi rüyalar bazen hafızanın bu yeniden düzenlenme işlevlerinden biri olarak karşımıza çıkabiliyor.  Devam


Eğitim, yeniden

Seyit Balkuv

"Çocuklarımı iyi eğitmek adına daha fazla ne yapabilirim" sorusu yerine "çocuklarımı eğitmek adına yaptığım hatalar ve sebep olduğum tahribatlar var mıdır" sorusu bizler iyi bir başlangıç noktası olabilir belki de, ne dersiniz?  Devam


Severim her Guru'yu mistik alemden eserdir diyerek

Kâmuran Kızlak

Yeni türeyen bu meslek erbabı da bu insanların harcadıkları parayla, satın aldıklarıyla, tükettikleriyle dolduramadıkları böyle boşlukları doldurma umudu vaad eden yeni açıkgöz yatırımcılar gibime geliyor.  Devam


Dinayet İşleri Başkanlığı

Ahmet Faruk Yağcı

Camilerini direkt katma bütçeye bağlayan laik devlete gülünür. Aynı devlet gayrımüslimi ve değişik mezhepleri yok sayıyorsa kızılır. Bu konuları gündeme getirmeye vesile olan Necmettin Efendi'ye teşekkür edilir.  Devam


Agnostik Necmettin Efendi Camii

Mülhid Necmettin Pervane

Diyelim ki ben hayatımın ilerleyen saatlerinde öyle ya da böyle bir servet sahibi oldum. Giderayak hayır hasenat kabilinden cami yaptırmaya karar verdim. Ve diyelim ki, yaptırdım da. Adını da diyelim ki, "Agnostik Necmettin Efendi Camii Şerifi" koydum.  Devam


© 2000-2010 ~ Derkenar ~ Sitedeki içerik 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasası ile korunmaktadır. Yazılı izin olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, değiştirilemez, başka mecralarda kullanılamaz. Ancak uzunluğu 200 kelimeyi geçmemek, yazar adı ve kaynak belirtmek ve bu sayfaya link vermek kaydıyla yazılardan alıntı yapılabilir.  

 

  265 - 11 - 1434 - 1533


Web Derkenar
31 Temmuz 2010 Cumartesi
Yazı Boyutu
©